Pagina 1 van 2

Doen of niet doen ?

Geplaatst: 03 jan 2011 11:44
door Paul Faure
Hallo,
ik zit met een dilemma en ik hoop dat jullie E31 fans mij kunnen helpen.
Ik zoek eigenlijk geen auto erbij maar ik liep aan tegen een E31 uit 12-1991 met 27.000km.
Ik heb de auto bekeken en is 100% origineel, en zonder op details in te gaan klopt de lage km stand. Het is wel een importauto.
Ik zeg dit omdat ik natuurlijk de discussies van historie wel ken. Graag dit niet aankaarten in dit topic, ik WEET dat de km-stand klopt. De auto is geheel in de juiste kleurzetting zoals ik hem het liefste zie. Ook alle accesoires zijn origineel BMW af-fabriek.

Het probleem is de prijs. De auto wordt voor 20 mille aangeboden en dat lijkt mij ondanks de speciale omstandigheden toch wat aan de hoge kant.

Ik zou het leuk vinden om eens jullie reactie te horen zodat ik deze kan meenemen in mijn keuze.
De auto wordt overigens aangeschaft om te poetsen en max. 2000km/jaar mee te rijden (vooral in clubverband). Hij wordt binnen gestald.

Groet,
Paul

Re: Doen of niet doen ?

Geplaatst: 03 jan 2011 12:42
door DickB
Hallo Paul,
Voor een auto met die km-stand zou ik meteen zeggen: doen!
(ik ga er van uit dat het een Japanse import is met alle opties er op)
Prima prijs, bij 25.000 is het nog altijd een koopje!

Re: Doen of niet doen ?

Geplaatst: 03 jan 2011 18:10
door Paul Faure
OK Dick,
je hebt me overtuigd!
Ik heb morgen een afspraak gemaakt om een proefrit te gaan maken. Ik rijd dan even langs mijn eigen allround dealer om de auto op de brug even goed te (laten) inspecteren door de monteur daar (APK keurmeester).

Ik laat morgen wel weten hoe e.e.a. is verlopen. Indien ik hem koop kun je me alvast inschrijven als lid :hoera6

Groet,
Paul

Re: Doen of niet doen ?

Geplaatst: 03 jan 2011 20:37
door DickB
Dan succes gewenst Paul.
Als het een Japanse is moet je e.e.a. vervangen van de koplampen, kosten rond de 200 Euro.
Verder zijn de specificaties over het algemeen het zelfde.
:top5

Re: Doen of niet doen ?

Geplaatst: 03 jan 2011 22:19
door Paul Faure
Dick,
ik had foto's gemaakt van het taxatierapport en kwam tegen aan relevante info:

Chassisnr.: WBAEG21060CB07628

Optielijst:
0240
0245
0294
0302
0401
0415
0422
0423
0428
0431
0459
0488
0494
0500
0543
0555
0670
0672
0676

Zit hier nog iets bijzonders tussen ?

Groet,
Paul
ps 300 euro verzekeringskosten bij <5000 en 26000 taxatiewaarde redelijk ?

Re: Doen of niet doen ?

Geplaatst: 04 jan 2011 16:16
door DickB
Hallo Paul,

Ik zou het kunnen nakijken(en verder alles wat er over de auto bekend is), maar we hebben afgesproken dat we dit voor leden voorbehouden, uiteraard kan ik wel wat in het algemeen zeggen.

De auto is "goed uitgerust"! :top5

Ik weet niet wat je precies met de 300 Euro verzekring bedoeld, normaal loopt uiteraard de premie op naar gelang de taxatiewaarde van de auto.
Het zou mij niet verbazen als deze auto op 25.000 of meer komt te liggen, dus dan zou de premie in de buurt van de 500 Euro komen(WA+Casco) op jaar basis(even afhankelijk van eisen en voorwaarden).
(Bij 5000 Euro taxatiewaarde zou ik zeggen; niet doen, zo'n auto is geschikt om als donor te worden gebombardeerd. :lach: )

Re: Doen of niet doen ?

Geplaatst: 04 jan 2011 19:04
door Paul Faure
Dick,

we hebben de auto gekocht!
Het is idd een Japanse, wat rijdt dat super! Ik betaal ongeveer 300 euro premie (all-risc, eigen risico €250,-) bij een taxatiewaarde van 26000,-. Schijntje dus.

Ik zal binnenkort me aanmelden als lid (misschien vanavond nog, eerst even bijkomen va de toch wel spannende dag).

Ik zag wel enkele malen voor het starten een melding over een "catalysator to hot" o.i.d. maar deze foutmelding kwam niet terug in de check-control. Verder alle pixels gecontroleerd ->OK. Ook even volgegooid (slik).

Wat een aanzien met deze wagen. Ik heb hem met mijn vader opgehaald en moet zeggen dat de neus in het donker iets weg heeft van een Ferrari Testarossa.

Nou, even genoeg voor nu. Nog een kleine vraag over de club; hoeveel leden hebben jullie en hoeveel 850'ers staan er in Nederland nog op kenteken?

Groet,
Paul

Re: Doen of niet doen ?

Geplaatst: 04 jan 2011 20:07
door DickB
Gefeliciteerd Paul, ik heb de auto niet gezien, maar het zal vast een beauty zijn.

Die melding is toch wel even een aandachtspuntje, als je kats wegsmelten dan liggen ze wel opstraat! :lol5 (en is een duur grapje)

Wij hebben ruim 100 leden en die andere vraag is een beetje moeilijker, laten we het maar op zo'n kleine 300 houden, want dat blijft een beetje gokwerk omdat er geen echt betrouwbare gegevens over zijn(gegevens zijn totaal verschillend omdat niet iedereen de auto rijdbaar heeft(dus verzekeringen is niet betrouwbaar) of geschorst(RDW) of gesloopt(zonder kenteken te hebben afgemeld), of in onderhoud (bij de dealer), dan de grote hoeveelheid importauto's de laatste 5 jaar, etc..
Dus kan niemand het exact zeggen.

We zien je graag als lid!
(en dan kan ik alles wat er over de auto bekend is ook verstrekken) :lach:

Re: Doen of niet doen ?

Geplaatst: 04 jan 2011 20:18
door Paul Faure
Dick,
ik zal die melding in de gaten houden. Vreemd dat deze in de check-control niet meer terugkomt als failure....
Ook is de wagen aan de diagnose gehangen en ook daar geen meldingen.

Ik zal me gelijk even aanmelden als lid. Ben benieuwd wat je me kunt vertellen over de auto.

Groet,
Paul

Re: Doen of niet doen ?

Geplaatst: 04 jan 2011 20:36
door DickB
Ik kan niet exact zeggen wat er aan schort Paul, bijvoorbeeld Lambdasonde of LMM probleem, evt. een oude niet gewiste storing, etc. maar je kunt het op ons forum voorleggen aan onze expert Gert, hij weet alles van de 8, ik ben geen BMW-monteur.
Als je de auto goed wil uitlezen zijn diverse diagnose progs soms een uitkomst, de ene pakt vaak iets mee wat de ander weer niet doet(zelfs de officieele BMW-diagnose hebben we ontdekt), ook daar kunnen we evt. bij behulpzaam zijn(wij hebben zowiezo 2 goede diagnose progs in de club).

We hebben ook een uitgebreide databank (we denken de grootste die er is) van de E31, ook daar is heel veel in terug te vinden.

Re: Doen of niet doen ?

Geplaatst: 04 jan 2011 20:57
door Paul Faure
Dick,
ik ga eerst wel even wat kilometers maken om een "gevoel" te krijgen bij de kleine storingen.
Zo is het schuifdak zijn "0" stand kwijt en moet ik behoorlijk pielen om de knop op het juiste moment lost te laten zodat het dak goed gesloten is... Er zullen nog wel meer kleinigheden komen. Eerst maar lid worden. Zoals je wellicht hebt gezien heb ik me zojuist ingeschreven!

Groet,
Paul

Re: Doen of niet doen ?

Geplaatst: 04 jan 2011 21:54
door DickB
Ok Paul, ik heb het gezien en je geactiveerd, leuk!

Schuifdak afstellen: op contact zetten, bedieningsknop naar voren of omhoog duwen en zo'n 20 seconden vast houden, dan hoor je een duidelijke klik, dan moet het goed zijn.

Re: Doen of niet doen ?

Geplaatst: 05 jan 2011 00:06
door frankjansen
Gefeliciteerd, catalyst overheat is normale melding bij japanse bmw 850i, heeft volgens mij te maken met twee extra lambda sonde's die zijn gemonteerd en door computer worden gecheckt voordat je gaat starten.
Zie voor uitleg en mocht je dit irritant vinden verwijderen onderstaande link:
Zie http://forums.roadfly.com/forums/bmw/bm ... 180-1.html

Re: Doen of niet doen ?

Geplaatst: 28 feb 2013 11:02
door joopcornelissen
DickB schreef:Hallo Paul,
Voor een auto met die km-stand zou ik meteen zeggen: doen!
(ik ga er van uit dat het een Japanse import is met alle opties er op)
Prima prijs, bij 25.000 is het nog altijd een koopje!
Inderdaad ik zou er voor gaan als ik jou was!

Re: Doen of niet doen ?

Geplaatst: 28 feb 2013 22:58
door weekend warrior
Zo laten we eens een ouwe koe uit de sloot trekken, of de datum niet gezien :lol7

Rob